GRAND HYATT TEK SERGÝDE ÜÇ ÖZGÜN SANATÇIYI BULUÞTURDU

GRAND HYATT TEK SERGÝDE ÜÇ ÖZGÜN SANATÇIYI BULUÞTURDU

Sanatla iç içe etkinlikleriyle bölgenin cazibe merkezi olan Grand Hyatt Ýstanbul, Ressam Samantha Louise Emery, Ressam Dilek Uzunoðlu Örs ve Heykeltýraþ Aslýþah Erdem’in eserlerinden oluþan karma bir sergiye ev sahipliði yapýyor. Sergi 31 Aðustos tarihine kadar Grand Hyatt Ýstanbul’da görülebilir.

Ýstanbul’un merkezinde heyecan verici þehir hayatýný dinlendirici bir inziva ile harmanlayan Grand Hyatt Ýstanbul, sanatla iç içe etkinlikleriyle de bölgenin cazibe merkezi olmaya devam ediyor. Ressam Samantha Louise Emery bilinçdýþýnýn gücünü öne çýkaran sürrealist eserleri, Dilek Uzunoðlu Örs’ün yaz aylarýnda bir araya gelen ateþ ve suyun karþýtlýðýný yansýtan eserleri ile Aslýþah Erdem’in mermerit döküm ve taþ heykelleri Grand Hyatt Ýstanbul’da düzenlenen bir sergiyle sanatseverlerle buluþtu. Üç özgün sanatçýyý bir araya getiren sergi, 31 Aðustos tarihine kadar Grand Hyatt Ýstanbul’da görülebilir.

Sürreal bir perspektiften bilinçaltýnýn gücü

Ýngiltere’de doðup, Kanada’da yetiþmiþ Türkiye’de yaþayan bir çaðdaþ multimedya sanatçýsý olan Samantha Louise Emery, sergide yer alan yaðlý ve akrilik tablolarýyla doðanýn ve kadýnýn içindeki güzellik ve feminen ruha olan tutkusunu yansýtýyor. Sanatçý, sanatseverlere mistik ritimleri her tuvalde tonlar ve konturlar yoluyla keþfetme imkaný sunuyor. 

Son dönemde yaratýcý enerjisini, kadýnlarýn pozitif güçlerini temsil eden IKONA projesine yönlendiren Emery, ayný zamanda feminen ilhamlý rüyalardaki bilinçaltýnýn gücünü öne çýkaran yaðlý ve akrilik sürreal tablolar da üretiyor.

Ateþ ve suyu karþý karþýya getiren özel seçki

Dilek Uzunoðlu Örs’ün Grand Hyatt Ýstanbul ziyaretçileri için özel olarak hazýrladýðý seçki, doku ve renkten, kullanýlan malzemeye kadar yaz aylarýndaki karþýtlýðý yansýtýyor.  Sanatçý “Yaz olunca her insan ateþini söndürmek için denize, suya ulaþmaya çalýþýyor. Bu özel yaz koleksiyonda ateþ ve su karþýlaþacak” diyor. 

Ellerin ve parmaklarýn ifade gücünü yansýtan sýra dýþý heykeller

Hayatý ve eserlerini sürreal bir pencereden yorumlayan Aslýþah Erdem, insan yaþamýný konu alarak, duygularý el ve tavþan formu üzerinden sanatseverlere aktarýyor. Duyguyu eserlerine yansýtýrken portreden, mimiklerden, insan bedeninin detaylarýndan uzaklaþýp, ellerin ve parmaklarýn ifade gücünü kullanan sanatçý, “Bedenimiz üzerinde ellerimizin duygu ve düþüncelerimizi somut olarak temsil edebilen, birer kukla gibi olduðunu düþünüyorum. Duyguyu izleyiciye aktarmak için portreden, mimiklerden, insan bedeninin detaylarýndan uzaklaþýp, ellerin ve parmaklarýn ifade gücünü kullanýyorum” diyor. Aslýþah Erdem üretim sürecini ise þöyle anlatýyor: “Üretim sürecim insan yaþamýndaki duygusal problemleri çözdüðüm bir denklem benim için. Üretim pratiðimde; içimde yaþadýðým duygularý dýþarýda arayýp, bulduklarýmý inceleyerek önce konuyu analiz ediyorum. Sonrasýnda problemi dýþardan içeriye doðru çözümleyerek somutlaþtýrýyorum. Heykellerim ise çýkan sonuç oluyor.”

 

Yorumlar

Top