TÜRKÝYE YAPI KÝMYASALLARI SEKTÖRÜNÜN ÖNCÜSÜ KALEKÝM 50 YAÞINDA

Türkiye yapý kimyasallarý sektörünün öncü markasý Kalekim, sektördeki 50 yýlýný kutluyor. Seramik yapýþtýrýcýlarý ve derz dolgularý üretimi ile baþladýðý yolculukta yarým asrý geride býrakan Kalekim, bugün ileri teknoloji üretim gücünü oluþturan 10 fabrikasýnda baþarýyla üretim yapýyor. Geniþ ürün yelpazesi, deneyimli insan kaynaðý, Bi’Boya ve Visuelle gibi yenilikçi markalarýnýn yaný sýra ustalara yönelik hayata geçirdiði Türkiye’nin ilk ve en büyük usta kulübü olan Kalekim Usta Kulübü ile sektörüne öncülük etmeye devam ediyor.

Türkiye yapý kimyasallarý sektörünün öncü markasý Kalekim, sektördeki 50. yaþýný kutladý. 50. Yýl etkinlikleri kapsamýnda Kalekim Genel Müdürü Timur Karaoðlu ve Pazarlama Direktörü Tuba Özdemir Hesse, medya temsilcileri ile bir araya geldi. Ýstanbul The Ritz Carlton Otel’de düzenlenen basýn toplantýsýnda konuþan Karaoðlu, Kalekim’in 50 yýllýk yolculuðunu anlattý; þirketin dününü, bugününü ve yarýnýna iliþkin hedeflerini paylaþtý.

“50 yýldýr elimizin deðdiði her yere izimizi býraktýk”

Kalekim Genel Müdürü Timur Karaoðlu, Kalekim’in bundan yarým asýr önce yerli ve milli üretim hedefiyle kurulduðunu vurgulayarak, þunlarý söyledi:

“Kalekim olarak, Cumhuriyetimizin 100. yýlýnda, þirketimizin 50. yýlýný kutlamanýn heyecanýný yaþýyoruz. 50 yýl önce ‘Daima En Ýyi’yi sunmak için çýktýðýmýz yolda üye ustalarýmýzýn desteði ve bize kattýðý güçle Türkiye’nin ilk ve en büyük Usta Kulübü’nü kurduk. Kalekim Usta Kulübü ile en önemli paydaþlarýmýz olan ustalarýmýzýn geliþimine katký sunmanýn yanýnda, yine yurt içi ve yurt dýþý eðitim seminerleri gerçekleþtirerek tecrübelerimizi paylaþtýk, hayatlarýna iz býraktýk. Ýlk günden bugüne ülkemizin dört bir yanýnda ustalarýmýzý ziyaret ediyor, onlarýn yanýnda olmak için tüm gayretimizle çalýþýyoruz.

Þirketimizin insana verdi deðer doðrultusunda müþterilerimize daima en iyiyi sunmaya çalýþtýk ve bu anlayýþla da elimizin deðdiði her yere izimizi býraktýk. Bu nedenle de 50. yýl mottomuzu; ‘Tam 50 yýldýr yaþamýn her alanýna elimiz deðdi’ olarak belirledik. Bugüne kadar var olduðumuz her projede, iþ birliði yaptýðýmýz her paydaþýmýzda, birlikte çalýþtýðýmýz tüm çalýþma arkadaþlarýmýzýn hayatlarýna dokunarak iz býraktýk. Yaþamýn her alanýnda dokunduðu her yerde iz býrakmýþ bir marka olarak, Cumhuriyetimizin yeni yüzyýlýnda da kurucumuz Merhum Ýbrahim Bodur’dan aldýðýmýz bayraðý daha ileri taþýmak için çalýþmaya devam edeceðiz

Bir Kars yolculuðu ile baþlayan serüvende 50 yýlda sektör liderliðine ulaþtý

Þirketimizin hikayesi; bundan yarým asýr önce Türk sanayi dünyasýnýn duayen ismi Kale Grubumuzun kurucusu Merhum Ýbrahim Bodur’un Kars’a yaptýðý bir yolculukla baþladý. 1973 yýlýnda atýlan temelle faaliyetine baþlayan Kalekim, ilk etapta seramik yapýþtýrýcýlarý ve derz dolgularý üretti. Daha sor da pazarýn ihtiyaç duyduðu ürünlerle hem kendini hem de ürün gamýný geniþletti. Bugün ise, geniþ ürün yelpazesi, ileri teknoloji üretim gücü, deneyimli insan kaynaðý, Bi’Boya ve Visuelle gibi yenilikçi markalarý ile Türkiye yapý kimyasallarý sektörünün lider ve öncü þirketi olmasýnýn yanýnda, ülkemizin bu alandaki küresel bir deðeri konumunda bulunuyor.

Yerli ve milli üretime verdiðimiz deðerle bu yolda ikisi Mersin ve ikisi Balýkesir’de olmak üzere Ýstanbul, Yozgat, Isparta, Erzurum, Mardin, Ýzmir’de bulunan toplam 10 fabrikamýz ile üretimimize devam ediyoruz. Halihazýrda yapý kimyasallarý üretim kapasitemiz 1 milyon ton, boya/sýva tesisinin kapasitemiz ise, 50 bin tonu geçiyor. Ürünlerimizi ise, iç pazarýn yaný sýra 80’e yakýn ülkeye ihraç ediyoruz.

Kalekim olarak, güçlü üretim kapasitemiz gibi finansal açýdan da güçlü bir mali yapýya sahibiz. Bu yýlýn ilk 9 ayýnda net dönem karýmýzý, bir önceki yýlýn ayný dönemine göre yüzde 120 oranýnda arttýrdýk. 2022’nin ilk üç çeyreðinde 274 milyon TL net dönem karýmýzý, bu yýlýn ayný döneminde 603 milyon TL’ye çýkardýk. Net satýþlarýmýz da yüzde 79 artýþla 2,5 milyar TL oldu. Yurt içi satýþlarýmýz yüzde 89, yurt dýþý satýþlarýmýz da yüzde 61 oranýnda arttý. 2023’ü de yine yatýrýmcýlarýmýzla paylaþtýðýmýz yýl sonu hedeflerimizle paralel bir noktada tamamlayacaðýmýza inanýyoruz.

Halk arz programýný tamamladýktan sonra yatýrýmlara odaklandýk

Yatýrým noktasýnda ise, her zaman aktif bir strateji yürüttük ve yatýrýmlarla büyümeyi kendimize hedef olarak koyduk. 2021 yýlýnda gerçekleþtirdiðimiz halka arz programýnýn ardýndan özellikle bizi daha ileriye taþýyacak yatýrýmlara yoðunlaþtýk. Bu kapsamda ilk olarak da güçlü olduðumuz Orta Doðu pazarýna katký amacýyla Mardin’deki fabrikamýza 39 milyon TL’lik ek hat yatýrýmý yaptýk. 2022 yýlýnda da bu kez yurt içi pazarýna yönelik hedeflerimiz kapsamýnda sektörünün güçlü firmalarýndan Lyksor Kimya A.Þ.’nin yüzde 75’lik kýsmýný, 140 milyon TL karþýlýðýnda bünyemize kattýk.

Yine bu yýlda da yatýrýmlarýmýz devam etti. 2023’ün baþýnda Romanya’da yerel bir partner ile yüzde 50 ortaklý kurduðumuz Kalekim Romania S.A. þirketimiz faaliyetine baþladý. Yýl içinde ise, Muðla’da faaliyet gösteren Arvon Yapý Kimyasallarý Limited Þirketi’ne ait yeni kurulmuþ bir fabrikayý satýn alma opsiyonu ile kiraladýk. 01.01.2025 tarihine kadar kiraladýðýmýz yeni fabrikanýn özellikle Güney Ege bölgesinde hazýr sýva ürünlerinde bizler için yeni büyüme fýrsatlarý yaratacaðýna inanýyoruz. Bu yatýrýmýmýzda fabrikanýn üretim performansýna göre de 2025’in baþýndan itibaren satýn alma opsiyonunu kullanabileceðiz.

Ana ihracat pazarýmýz Irak’ta 10 milyon dolarlýk yeni bir fabrika kuruyoruz

Bu yýlýn son yatýrým adýmýný ise, þirketimizin ana ihracat pazarý olan Irak'ta attýk. 27 bin metrekarelik arazi üzerine yapmayý planladýðýmýz ve kurulum çalýþmalarý devam eden Duhok bölgesindeki yeni tesisimizi, 100 bin ton kuru harç ve 5 bin ton boya kapasitesine sahip olacak. 10 milyon dolarlýk bir bedelle gerçekleþtireceðimiz yeni üretim tesisimizi 2025 yýlýnýn ilk çeyreðinde seri üretime almayý hedefliyoruz. Ayrýca Rusya ve Romanya’da kurduðumuz þirketlerimiz ile Fransa ve Irak-Duhok þubelerimiz, Kenya’da gerçekleþtirdiðimiz lisanslý üretimimizle farklý coðrafyalarda da faaliyetlerimizi sürdürmeyi hedefliyoruz.

Öte yandan bu yýl, ayný zamanda Yönetim Kurulu’muzun aldýðý karar doðrultusunda, 115 milyon TL olan çýkarýlmýþ sermayemizi yüzde 300 oranýnda artýrarak, 460 milyon TL’ye çýkartmak için SPK’dan onay aldýk. 20 Eylül’de SPK tarafýndan onaylanan baþvurumuz sonrasýnda, 27-29 Eylül tarihleri arasýnda, 345 milyon TL nominal deðerdeki paylarýn ortaklarýmýza bedelsiz olarak daðýtýlmasý tamamlandý. Böylece þirketimizin ödenmiþ sermayesi 460 milyon TL’ye yükselmiþ oldu.

GES yatýrýmý ile enerji maliyetlerimiz düþürüp, karbon ayak izimizi küçültmeyi hedefliyoruz

Kalekim olarak, yatýrýmlarýmýz sadece fabrika ve üretim noktasýnda yapmýyor, sürdürülebilir geleceði de düþünerek ilerliyoruz. Bu hedefimiz doðrultusunda hem karbon ayak izimizi daha da küçültmek hem de enerji maliyetlerimizi düþürmek amacýyla güneþ enerji santrali kurma kararý aldýk. Bu çerçevede Yozgat Yerköy’de 6,05 milyon dolarlýk yeni Güneþ Enerjisi Santrali (GES) yatýrýmý için çalýþmalarýmýz tüm hýzýyla sürüyor. Ýlk etapta grup içi enerji ihtiyacýmýza karþýlayacak olan 7.19 mWp kapasitesindeki bu yeni yatýrýmýmýzý 2024 yýlýnýn baþýnda faaliyete almayý planlýyoruz.

Ayrýca yeni yatýrýmlarýn yanýnda, ayný zamanda yeni marka ve ürünlerimizi de tüketici ve profesyonellerle buluþturmaya devam ediyoruz. Ýlk olarak, 2021’de doðadan ilham alarak, hayat verdiðimiz yeni markamýz Visuelle’i pazara sunduk. Dekoratif kaplama sektörüne önemli bir yenilik getiren Visuelle ile birlikte yine dinamik boya markamýz Bi’Boya da hem sektörün hem de ustalarýn en büyük yardýmcýsý olmaya devam ediyorlar.

Tüm faaliyetlerimizde sürdürülebilirlik odak noktamýzý oluþturuyor

Kalekim olarak, ayrýca iklim deðiþikliði ve ekolojik sorunlarýn etkilerinin azaltýlmasý noktasýnda da önemli çalýþmalar yürütüyoruz. Bu çalýþmalarý tek bir çerçevede ele alabilmek amacýyla 2021-2023 stratejilerimiz arasýna “Sürdürülebilirlik” baþlýðýný dahil ettik. Kale Grubu’nun sürdürülebilir deðer yaratma hedefi ile baþlattýðý “Ýyi Bak Dünyana” hareketi bu konuda bizim için önemli bir motivasyon kaynaðý oluþturuyor. Bir taraftan teknoloji ve insan kaynaðýna yatýrým yaparken, diðer yandan da sürdürülebilir ürün, proje ve uygulamalarla dünyaya sahip çýkmaya çalýþýyoruz.

Bu alandaki çalýþmalarýmýzý derlediðimiz 2022 yýlý Sürdürülebilirlik Raporumuzu da yýl içinde yayýmladýk. Küresel Raporlama Giriþimi- GRI 2021 Standartlarýna uyumlu olarak hazýrladýðýmýz bu çalýþmanýn, sürdürülebilirlik konusunda tüm sektör için önemli bir kaynak görevi göreceðine inanýyoruz. Ayrýca sürdürülebilirlikle birlikte sýfýr atýk noktasýnda da çalýþmalarýmýz sürüyor. Þirket olarak, bu alanda yürüttüðümüz faaliyetlerle Çevre, Þehircilik ve Ýklim Deðiþikliði Bakanlýðý’ndan ‘Sýfýr Atýk Belgesi’ alan sektörümüzün örnek ve öncü þirketlerinden bir tanesi olduk.

Þirket olarak, 1973’ten 2023’e gelen süreçte 50 yýllýk yolculuðumuzda, bundan sonra da yine çevre dostu yenilikçi ürünlerimiz, inovasyon, dijitalleþme ve sürdürülebilirlik alanlarýnda sektöre öncü çalýþmalarýmýzla bu yolculuðumuzu sürdürmeyi hedefliyoruz.”

“Kalekim’in olarak, baþarýlarla dolu gurur dolu 50 yýlý geride býrakýyoruz”

Toplantýda þirketin ürün, marka ve pazarlama çalýþmalarý hakkýnda bilgi veren Kalekim Pazarlama Direktörü Tuba Özdemir Hesse ise, Kalekim’in ortaya koyduðu baþarý ile bugün yapý kimyasallarý sektöründe jenerik marka haline geldiðini vurgulayarak, þunlarý kaydetti:

“Kalekim’in olarak, sektörde baþarýlarla dolu 50 yýlý geride býrakýyoruz. Kurulduðumuz günden bu yana hayata geçirdiðimiz yeniliklerle hem kendimizi geliþtirdik hem de sektörümüzün geliþimine öncülük etmeye çalýþtýk. Baþarýlý üretim yolculuðumuzun altýnda ise; doðru yatýrým, doðru iþ planý, güncel teknolojiler ve yetkin insan kaynaðýmýz yatýyor. Tüm bunlardan aldýðýmýz güç ve destekle de þimdiye kadar sektöre pek çok yeni ürünü pazarla buluþturmanýn yanýnda, ayný zamanda Bi’Boya ve Visuelle gibi iki yenilikçi markayý da geliþtirip, pazara sunduk.

Trendleri ve tüketici ihtiyaçlarý gözetilerek geliþtirdiðimiz Bi’Boya ile tüketiciler, ustalar, profesyoneller ve bayilerin beklentilerinin kusursuz bir þekilde karþýlama hedefiyle çalýþýyoruz. 2018 yýlýnda hayata geçirdiðimiz Bi’Boya ile birlikte dijital uygulamamýzý da hayata geçirerek, önemli bir ilke imza attýk. Bu adým sayesinde Bi’Boya, bir boya markasý olmanýn ötesinde, ülkemizde online satýþ yapan bir boya platformu oldu. Geleneksel kalýplarýn üzerine çýktýðýmýz bu modelde Biboya.com.tr ile mekan boyama sürecinde renk seçiminden usta bulmaya, tüm geleneksel boyama alýþkanlýklarýnýn sebep olduðu zorluklarý ortadan kaldýrdýk.

Yine sektöre 2021 yýlýnda kazandýrdýðýmýz bir diðer markamýz ise, doðadan ilham alarak, hayat verdiðimiz Visuelle oldu. Kalekim’in, güçlü köklerinin ve yenilikçi ruhunun bir birleþiminden doðan Visuelle, özellikle dekoratif kaplama sektörüne önemli bir yenilik getirdi. Visuelle ile kiþiye özel, mekana özel, ihtiyaca özel ilham verici mekansal çözümlerle yaþam alanlarýnda yeni hikayelere yer açtýk. Kalekim olarak, markamýzýn sektöründeki güç ve gurur unsurunu tüm alanlara taþýmaya devam ediyoruz.